Τελευταία Νέα
Συνέντευξη Σοφίας Καραχάλιου

Κι εκεί που κάποιοι διατείνονται μετά βδελυγμίας ότι οι νέοι δεν ονειρεύονται, δεν διεκδικούν, δεν αγαπούν, έρχονται οι μαγικοί στίχοι της σαν «από μηχανής Θεός», να αποδείξουν το ακριβώς αντίθετο!...
- Φεστιβάλ Λουτρακίου
- Ο Πασχάλης στο Ρυθμό Stage
- Μαρία Μαρκεσίνη Συνέντευξη
- Συνέντευξη Αφεντούλα Ραζέλη
- Μαρκόπουλος Ελεύθεροι Πολιορκημένοι
- Λάκης Χαλκιάς & Χαράλαμπος Γαργανουράκης Παρουσίαση
- Γιάννης Μαρκόπουλος συνέντευξη τύπου «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι»
- Δημήτρης Μπάσης και η Ραλλία Χρηστίδου στο Ρυθμό stage
Cds νέες προτάσεις από το "Μουσικόραμα"

Ο Νοέμβρης των ματιών της Απόλλων Κουσκουμβεκάκης
Απόλλων ΚουσκουμβεκάκηςΟ Νοέμβρης των ματιών της «Ο Νοέμβρης των ματιών της»...

Μικρή Βαλίτσα Αλκίνοος Ιωαννίδης
ΑΛΚΙΝΟΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΜΙΚΡΗ ΒΑΛΙΤΣΑ Πέντε χρόνια μας χωρίζουν πια από τη «Νεροποντή»...
Συνεντεύξεις στο "Μουσικόραμα"

Μαρία Μαρκεσίνη Συνέντευξη
H εκ Κεφαλληνίας ορμώμενη (για να χρησιμοποιήσω την ξεχασμένη υπηρεσιακή...
Μουσικά άρθρα στο"Μουσικόραμα"

Η συμβολή της μουσικής στην ανάπτυξη του εγκεφάλου.
Πολλές σύγχρονες επιστημονικές εργασίες έχουν πλέον αποδείξει ότι η μουσική...
Μουσικές παρουσιάσεις απο το "Μουσικόραμα"
Μουσικόραμα είναι Χορηγός και προτείνει για την έξοδό σας
Ντέφι
- Written by Φοίβο Ανωγειανάκη
- Category: Ελληνικά λαϊκά όργανα
Ελληνικά λαϊκά μουσικά όργανα
Μεμβρανόφωνα
Ντέφι
Το αρχαιοελληνικό τύμπανο γίνεται στο Βυζάντιο σείστρον ή πληθία ή νταχαρές (Μακεδονία, Θράκη).
Με ή χωρίς κύμβαλα (ζίλια) στον ξύλινο σκελετό του, συνοδεύει ρυθμικά τα περισσότερα μελωδικά όργανα σ’ όλες τις περιοχές.
Τουμπελέκι
- Written by Φοίβο Ανωγειανάκη
- Category: Ελληνικά λαϊκά όργανα
Ελληνικά λαϊκά μουσικά όργανα
Μεμβρανόφωνα
Τουμπελέκι
Το τουμπελέκι ή ταραμπούκα ή στάμνα συνοδεύει ρυθμικά διάφορα μελωδικά όργανα στη Βόρεια Ελλάδα (Μακεδονία, Θράκη), στα νησιά του Αιγαίου και στη Μικρασία.
Παίζεται με διάφορους τρόπους και τεχνικές και κτυπιέται με τα δύο χέρια ή σπάνια με δύο μικρά ξύλα.
Ο πήλινος σκελετός του έχει συνήθως το σχήμα στάμνας, χωρίς λαβή, και είναι ανοιχτός στο ένα άκρο και σκεπασμένος στο άλλο με τεντωμένο δέρμα, που κολλούν ή δένουν, ή και τα δύο μαζί πάνω στο ηχείο.
Ένας καλός παίκτης δε συνοδεύει ποτέ ένα τραγουδιστή ή ένα χορό, χτυπώντας απλά τους ισχυρούς και τους αδύνατους χρόνους του μέτρου αλλά ποικίλλει διαρκώς το παίξιμό του με διάφορους τρόπους: πότε υποδιαιρεί τους ισχυρούς ή τους αδύνατους χρόνους με ενδιάμεσα χτυπήματα, και πότε χρησιμοποιεί το ρυθμό της συγκοπής ή κάνει ένα είδος τρέμολο (μαλακό χτύπημα της μεμβράνης και απ’ τα δύο χέρια, με γρήγορη, ισόρροπη εναλλακτική κίνηση).
Άλλοτε πάλι χτυπάει τους ισχυρούς χρόνους στη δερμάτινη επιφάνεια και τους αδύνατους στο άκρο του πήλινου ηχείου (εκεί όπου δένεται το δέρμα) ή το αντίθετο κι άλλοτε με το ένα χέρι χτυπάει το ρυθμό και με το άλλο σταματάει αμέσως την παλμική κίνηση της μεμβράνης, ακουμπώντας την με την παλάμη ή τον αγκώνα.
Ο ικανός παίκτης πετυχαίνει στο παίξιμό του και ήχους διαφορετικής οξύτητας πιέζοντας τη μεμβράνη στο κατάλληλο μέρος.
Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί το διαφορετικό ηχόχρωμα που προσθέτουν τα σφαιρικά κουδουνάκια στον ήχο που δίνει η δερμάτινη επιφάνεια της ταραμπούκας.
Και ότι , όταν τα κουδουνάκια αυτά έχουν διαφορετικά μεγέθη , όπως συνήθως συμβαίνει, τότε εύκολα διακρίνει κανείς και ήχους διαφορετικής οξύτητας, όσο και αν η οξύτητα αυτή δε μπορεί να καθοριστεί με ακρίβεια.
Το τουμπελέκι παίζεται μαζί με ένα τουλάχιστον μελωδικό όργανο, συνήθως την γκάιντα.
Τουμπί
- Written by Φοίβο Ανωγειανάκη
- Category: Ελληνικά λαϊκά όργανα
Ελληνικά λαϊκά μουσικά όργανα
Μεμβρανόφωνα
Τουμπί
Μικρό νταούλι που συνοδεύει τα μελωδικά όργανα της νησιωτικής Ελλάδας(τσαμπούνα και λύρα).
Παίζεται με τα χέρια ή με δύο μικρά τουμπόξυλα, χτυπώντας μόνο τη μία δερμάτινη επιφάνεια.
Το τουμπί , ή τουμπάκι, ή τουμπανάκι είναι ένα μικρό νταούλι με ήχο ακαθόριστης τονικής οξύτητας που παίζεται συνήθως στα νησιά.
Στο τουμπί τεντώνουν τα δέρματα στις δύο κυκλικές βάσεις, είτε με το γνωστό τρόπο, δηλαδή με το σχοινί, είτε καρφώνοντάς τα πάνω στον κυλινδρικό σκελετό.
Επίσης, στις δύο δερμάτινες επιφάνειες τεντώνουν πάντα,διαμετρικά, απ’ έξω ή από μέσα δυο εντέρινες χορδές.Το τουμπί παίζεται κρεμασμένο απ’ τον αριστερό ώμο ή απ’ το λαιμό.
Επίσης κρατημένο κάτω απ’ τη μασχάλη ή πάνω στον αριστερό μηρό ή, ακόμα, κρεμασμένο από μία μικρή θηλιά, στο αριστερό χέρι, λίγο πάνω απ’ τον καρπό.
Χτυπιέται πάντα στη μια δερμάτινη επιφάνεια, με τα χέρια (παλάμες και δάχτυλα) ή με δύο μικρά ξύλα, τα τουμπόξυλα.
Οτουμπακάρης, με τη βοήθεια του τουμπόξυλου, που στη μια του άκρη έχει συχνά μια τριγωνική εγκοπή, τεζάρει το σχοινί του οργάνου ή «κουρντίζει το τουμπί», όπως λένε οι νεώτεροι.
Ρυθμικό όργανο όπως είναι το τουμπί παίζεται συνήθως μαζί με ένα τουλάχιστον μελωδικό όργανο
Ισπανοί μαθητές: «Ευχαριστούμε Ελλάδα..»
Τελευταία Νέα
- Μαρία Μαρκεσίνη Συνέντευξη
- Συνέντευξη Αφεντούλα Ραζέλη
- Μαρκόπουλος Ελεύθεροι Πολιορκημένοι
- Λάκης Χαλκιάς & Χαράλαμπος Γαργανουράκης Παρουσίαση
- Γιάννης Μαρκόπουλος συνέντευξη τύπου «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι»
- Δημήτρης Μπάσης και η Ραλλία Χρηστίδου στο Ρυθμό stage
- ”Εν ονόματι του χρόνου”
- Κώστας Γανωτής Συνέντευξη
- Δημήτρης Κάσσαρης Συνέντευξη
- Λουδοβίκος των Ανωγείων Συνέντευξη
- Το Μουσικόραμα και 35 αγαπημένοι καλλιτέχνες εύχονται για το 2015
Ελληνική Μουσική και Όργανα
Επισκέπτες Online
Προτεινόμενες Ειδήσεις
Συνέντευξη Σοφίας Καραχάλιου

Κι εκεί που κάποιοι διατείνονται μετά βδελυγμίας ότι οι νέοι δεν ονειρεύονται, δεν διεκδικούν, δεν αγαπούν, έρχονται οι μαγικοί στίχοι...
Μαρία Μαρκεσίνη Συνέντευξη

H εκ Κεφαλληνίας ορμώμενη (για να χρησιμοποιήσω την ξεχασμένη υπηρεσιακή καθαρεύουσα…..) Μαρία Μαρκεσίνη αποτελεί ιδιαίτερη περίπτωση μουσικού ταλέντου. Με εντυπωσιακές...
Συνέντευξη Αφεντούλα Ραζέλη

Χρόνια τώρα την βλέπω να κάνει το εξής: Ανεβαίνει στη σκηνή διστακτικά, με μία δυσεύρετη συστολή, έτσι που σου ’ρχεται...