Γιώργος Ψυχογιός Συνέντευξη

mousikorama-psihogios-100Ο Γιώργος Ψυχογιός είναι ένα φαινόμενο. Καλλιτέχνης πολύ υψηλού επιπέδου, μοναδικός performer στην κλασική και τζαζ μουσική, σπουδαίος συνθέτης, ένας άνθρωπος με τεράστιο ταλέντο και αμέτρητες διακρίσεις παγκοσμίως, αποτελεί καύχημα για την Ελλάδα και άξιο πρεσβευτή της στο εξωτερικό. Στην συνέντευξη που κάναμε, εφ’ όλης της ύλης, μου μίλησε για πράγματα μεγάλου ενδιαφέροντος, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά αποκλειστικά στο Μουσικόραμα τα σχέδια και τις επόμενες κινήσεις του!

Συνέντευξη του Γιώργου Ψυχογιού στην Αντιγόνη Κατσούρη για το «Μουσικόραμα»

Αντιγόνη Κατσούρη: Γιώργο Ψυχογιέ, ξεκίνησες την μουσική σου καριέρα με την κλασική μουσική. Μέσα σε τέσσερα μόλις χρόνια πήρες πτυχίο ακκορντεόν από το Ελληνικό ωδείο, ως εξαιρετικό ταλέντο, και στην συνέχεια δίπλωμα σολίστ πιάνου με ‘Αριστα Παμψηφεί, Α΄ Βραβείο και Εύφημο Μνεία εξαιρετικής ιδιοφυίας! θα ήθελα να μοιραστείς μαζί μας καταρχήν πώς άρχισες εσύ, ως κλασικός πιανίστας και ακκορντεονίστας, να ασχολείσαι με τον τζαζ αυτοσχεδιασμό! Τι ήταν αυτό που σου έδωσε την ώθηση και τί έκανες στην συνέχεια, προκειμένου να καλλιεργήσεις την αγάπη σου για αυτή την μουσική;
mousikorama-psihogios-101 Γιώργος Ψυγογιός:  Όταν ήμουν στα είκοσι δύο μου, δηλαδή ένα χρόνο πριν τελειώσω το πιάνο, πήγα μια μέρα με τη μητέρα μου στο σινεμά Cinerama και είδαμε μια απίστευτη ταινία, το Round Midnight, που έδειχνε την ζωή του αλκοολικού σαξοφωνίστα Dale Turner στο Παρίσι, και πώς τον βοηθούσε ένας θαυμαστής του να ξεπεράσει τον αλκοολισμό, μια πολύ συγκινητική ταινία που ήταν γεμάτη με τζαζ βεβαίως, και το φοβερό θέαμα του Thelonious Monk! Με το που είδα λοιπόν αυτή την ταινία, είπα στην μητέρα μου πως με αυτή την μουσική θέλω να ασχοληθώ, γιατί αυτή την μουσική την έχω μέσα μου! Άρχισα λοιπόν να ασχολούμαι, αλλά δεν είχα κάποιον δάσκαλο να μου δείξει. Σιγά σιγά άκουγα ηχογραφήσεις, με το χαρτζιλίκι μου πήγαινα στα μαγαζιά στο Μοναστηράκι και έπαιρνα δίσκους και προσπαθούσα να ακούσω, να δώ τί γίνεται, πώς είναι ο αυτοσχεδιασμός και έτσι ξεκίνησα. Αφού τα έκανα όλα αυτά, κατάλαβα ότι δεν μπορείς να μάθεις μόνο ακούγοντας από τους δίσκους, πρέπει να έχεις και ένα δάσκαλο. Πήγα λοιπόν στον Μάρκο Αλεξίου, που μου έδειξε κάποια πράγματα, και άρχισα να πηγαίνω σε συναυλίες. Ό,τι συναυλία υπήρχε, σ' αυτό το είδος, πήγαινα και την παρακολουθούσα! Με βοήθησε πάντως πάρα πολύ το κλασικό πιάνο, η τεχνική που είχα είδα αποκτήσει και η δομή της κλασικής μουσικής. Όταν φτάνεις να παίζεις δύσκολα πράγματα, όπως Rachmaninov και Prokoviev, μετά μπορείς να περάσεις και στην τζαζ. Αν έχεις δηλαδή τέτοια παιδεία, μετά μπορείς να τα καταφέρεις και στην τζαζ, αν δεν έχεις, είναι πολύ δύσκολο. Άλλωστε οι μεγάλοι τζαζίστες είχανε πολύ μεγάλη παιδεία. Ο Bill Evans έπαιζε και βιολί και φλάουτο. Ο Oscar Peterson ήταν κλασικός πιανίστας. Η Nina Simone ήταν επίσης κλασική πιανίστα, αλλά επειδή ήταν νέγρα δεν την άφηναν να εργαστεί ως κλασική πιανίστα κι έτσι έγινε τραγουδίστρια. Γιαυτό αν παρατηρήσεις και στο γνωστό τραγούδι της, "Μy baby just cares for me", ο αυτοσχεδιασμός της είναι εκπληκτικός, σαν φούγκα του Μπαχ.

  Αντιγόνη Κατσούρη: Ποιες ήταν οι πρώτες σου μουσικές απόπειρες και τα πρώτα μουσικά γκρουπ που είχες δημιουργήσει ως παιδί; Και πότε ένιωσες ότι πραγματικά άρχισε να υπάρχει η πρόοδος που επεδίωκες στην μουσική σου δραστηριότητα;
mousikorama-psihogios-102 Γιώργος Ψυγογιός: Έφτιαξα το πρώτο μου σχήμα, λεγόταν "Αντιθέσεις", όταν ήμουν δεκαεπτά χρονών και μετά έφτιαξα ένα άλλο σχήμα, το Aqua Drops, που ήταν το πρώτο Acid Jazz σχήμα στην Ελλάδα! Δεν υπήρχε άλλο σχήμα που να έπαιζε χορευτική τζαζ. Μέσα από τα γκρουπς βοηθήθηκα βέβαια πολύ, η μεγάλη πρόοδος όμως ήρθε όταν μ' άκουσαν άνθρωποι πολύ σημαντικοί, σημαντικοί τζαζίστες, και εκεί κατάλαβα τί είναι ο αυτοσχεδιασμός και πώς προχωράει. Αλλά ουσιαστικά δεν σπούδασα τζαζ σε κάποιο πανεπιστήμιο. Κλασική μουσική έχω κάνει. Πέρα από τις σπουδές μου στην Ελλάδα έχω κάνει πάρα πολλά σεμινάρια με πάρα πολλούς καθηγητές, πάνω από 55 καθηγητές σε όλη την Ευρώπη. Βοηθήθηκα έτσι πολύ στην κλασική μουσική, ακούω πάρα πολύ κλασική μουσική και γράφω, όπως ξέρεις!

  Αντιγόνη Κατσούρη: Ως μαθητής πώς τα έβγαλες πέρα με τα διαβάσματα και τις αμέτρητες ώρες που έπρεπε να αφιερώνεις στην μουσική;
 Γιώργος Ψυγογιός: Πήγα στον σύλλογο των καθηγητών και τους είπα "σας παρακαλώ βοηθήστε με, γιατί δεν θέλω να κάνω κάτι άλλο με το σχολείο, θέλω να προχωρήσω στη μουσική"! Κι έτσι προσπάθησα να τους πείσω να με βοηθήσουν για να ασχοληθώ με την μουσική, και βέβαια με βοηθούσανε να περνάω τις τάξεις, γιατί όλη τη μέρα διάβαζα ακορντεόν και πιάνο, για να μπορέσω να πάρω γρήγορα το δίπλωμα του πιάνου, πριν πάω στρατό! Χρειάζεται πάρα πολλή ενασχολήση με την μουσική. Δεν αρκούν δύο ή τρεις ώρες. Χρειάζονται πάνω από δέκα με δώδεκα ώρες την ημέρα για να φτάσεις κάπου! Αν φτάσεις ψηλά την τεχνική στα νεανικά χρόνια, μετά δεν ξεχνιέται η τεχνική στα χέρια, ποτέ. Αλλά πρέπει να την φτάσεις σε πολύ ψηλό επίπεδο, μέχρι τα 25. Μετά ωριμάζεις μόνο πνευματικά, σκέφτεσαι την μουσική και δεν χρειάζεται να παίζεις. Αν παίζεις πάρα πολλές ώρες τεχνικές ασκήσεις κάθε μέρα, γίνεσαι πολύ "Τεχνικός" και χάνεις την ουσία. Γιαυτό οι πολύ μεγάλοι πιανίστες δεν εξασκούνται κάθε μέρα. Εξασκούνται πνευματικά, και ειδικά στον αυτοσχεδιασμό και στην τζαζ. Όταν παίζεις με ένα τρίο, αυτή είναι από μόνη της πολύ σημαντική εξάσκηση. Εξασκείσαι με τις πρόβες και με τις πολλές συναυλίες. Οι πολλές συναυλίες σου δίνουν το περιθώριο και να εξασκηθείς και να καταλάβεις πώς πρέπει να συνηχούν τα όργανα μαζί. Όταν είσαι μόνος σου, αρκεί η πνευματική εξάσκηση.

  Αντιγόνη Κατσούρη: Σου πέρασε ποτέ από το μυαλό ότι θα ήθελες να ασχοληθείς με κάτι άλλο εκτός από την μουσική;
mousikorama-psihogios-103 Γιώργος Ψυγογιός: Από δώδεκα χρονών που ξεκίνησα ακορντεόν, δεν σκέφτηκα ποτέ ότι θα μπορούσα να κάνω κάτι άλλο στη ζωή μου, πέρα από αυτό. Και πριν από αυτό πάντως, είναι ενδεικτικό της αγάπης που είχα για την μουσική, το εξής γεγονός : σε πολύ μικρή ηλικία, αγκάλιαζα τα jukebox και έκλαιγα και δεν μπορούσα να ξεκολλήσω από αυτό! Με δέρνανε οι γονείς μου για να φύγω από το jukebox! Όταν πηγαίναμε κάπου να φάμε, εγώ πήγαινα κατευθείαν εκεί και τρελλαινόμουν και μόνο με την σκέψη ότι από εκεί έβγαινε μουσική. Όταν ήμουν μικρός δεν άκουγα κλασική μουσική και τζάζ, άκουγα ρεμπέτικά και λαϊκά, γιατί οι γονείς μου αυτά παίζανε και τραγουδούσαν.

  Αντιγόνη Κατσούρη: Γι' αυτό και έκανες την πολύ επιτυχημένη συναυλία - αφιέρωμα στο Ρεμπέτικο («Από το Ρεμπέτικο στην Τζαζ»), πρόσφατα, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών! Είναι γεγονός ότι, εκτός του ότι είσαι δεξιοτέχνης σε πολλά όργανα (ακορντεόν, πιάνο, hammond κτλ), ήδη έχεις ασχοληθεί και πειραματιστεί και με πολλά μουσικά είδη. Έχεις σκεφτεί κάποια άλλη πρωτότυπη ιδέα την οποία θα ήθελες να παρουσιάσεις αποκλειστικά στο Μουσικόραμα και στους αναγνώστες του;
 Γιώργος Ψυγογιός: Θα σου το πω για πρώτη φορά, δεν το έχω ξαναπεί. Θέλω να ξεκινήσω και πάλι να γράφω συμφωνικά έργα και μάλιστα αυτή την φορά θα γράψω κάτι πολύ avant garde. Έχω σκεφτεί να γράψω ένα έργο που θα είναι για τριπλή χορωδία και χρονόμετρα! H χορωδία θα τραγουδάει όχι μόνο με στίχους αλλά και με φωνήεντα και vocalise. Οι στίχοι θα είναι από ένα φοβερό έργο του Omar Kayan, του Ιρανού συγγραφέα, που λέγεται Rubaiyat, ένα εκπληκτικό αριστούργημα. Θα έχει αυτούς τους στίχους διάσπαρτους, σαν κολλάζ, στα vocalise, και θα έχει και τους μετρονόμους. Μπορεί να έχει 50, 70 ή 100 μετρονόμους, όσους μπορέσουμε! Για να παιχτεί βέβαια θα χρειαστεί προσωπικό, ανθρώπους οι οποίοι θα βάζουν τους μετρονόμους ανάλογα, κατάλαβες; Ο ένας θα είναι adagio, ο άλλος presto, πιο αργά, πιο γρήγορα, και όλα αυτά θα δημιουργούν ένα ηχητικό σύμπαν. Μαζί με τις φωνές, θα είναι πολύ ωραίο !

  Αντιγόνη Κατσούρη: Έχεις ήδη κυκλοφορήσει τέσσερα εκπληκτικά cd. Το «Resurrection … a jazz sensation», το «Love obsession … a jazz sensation 2”, το «The art of melancholy) (στο οποίο συμμετέχει και ο Μίμης Πλέσσας) και το «Yiorgos Psihoyios in Paris», ο οποίος είναι και ο πρώτος δίσκος που βγαίνει με τζαζ ακορντεόν!! Τι σκέφτεσαι για την επόμενη δισκογραφική κυκλοφορία σου;
mousikorama-psihogios-104 Γιώργος Ψυγογιός: Ο καινούριος μου δίσκος έχω σκεφτεί να λέγεται "Back to the trio", να είναι δηλαδή μια επιστροφή στο τρίο. Έχω αργήσει να τον βγάλω, έχουν περάσει ήδη δυο χρόνια από τον προηγούμενο, θέλω να τον βγάλω, αλλά ακόμα δεν τον έχω τελειώσει. Θα έχει μάλλον συνθέσεις δικές μου αλλά και μπαλάντες, θα είναι ένας δίσκος πολύ χαμηλόφωνος αλλά και πολύ εσωτερικός. Θα δούμε. Μπορεί όμως να βγει και ο δίσκος από την συναυλία για το αφιέρωμα στο Ρεμπέτικο.

  Αντιγόνη Κατσούρη: Πολύ σύντομα θα έχεις μια πολύ ιδιαίτερη συναυλία! Πού θα γίνει αυτή, πότε, και τί θα περιλαμβάνει;
 Γιώργος Ψυγογιός: Η συναυλία θα γίνει το Σάββατο 20 Δεκεμβρίου, στις 8.30 στην αίθουσα Παρνασσός, πλατεία Καρύτση (μετρό Πανεπιστημίου) και θα είναι ένα ρεσιτάλ πιάνου εντελώς αυτοσχεδιαστικό, από το απόλυτο μηδέν! Δεν υπάρχει ούτε προσχέδιο, ούτε σχέδιο, ούτε τίποτα για το τί θα γίνει. Αυτό το αυτοσχεδιαστικό ρεσιτάλ είναι μια συνέχεια της παράδοσης του Κeith Jarrett, που ξεκίνησε το 1978, και είναι συναυλίες οι οποίες γίνονται ακριβώς εκείνη την στιγμή!

  Αντιγόνη Κατσούρη: Πόση δυσκολία κρύβει μια τέτοια συναυλία;
 Γιώργος Ψυγογιός: Οι συναυλίες οι αυτοσχεδιαστικές σε στυλ Jarrett, είναι πολύ δύσκολες, γιατί πρέπει κανείς όχι μόνο να αυτοσχεδιάσει από το απόλυτο μηδέν αλλά να υπάρχει και μια πορεία σ' αυτό που θα κάνει. Είναι τόσο δύσκολο, σαν να βγει κάποιος στη μέση του δρόμου και να κάνει ένα θεατρικό έργο το οποίο θα πρέπει να έχει δομή, ας πούμε Α-Β-Α΄, να έχει μια συνέχεια, που να μπορεί κάποιος να το παρακολουθήσει και να του δημιουργήσει μια θετική ενέργεια και την αίσθηση της συνέχειας, του δομημένου, και όλο αυτό να γίνεται εκείνη την στιγμή! Αυτό βέβαια είναι στην φύση της τζαζ, μην ξεχνάμε άλλωστε ότι ο αυτοσχεδιασμός είναι και η ουσία της τζάζ μουσικής!

  Αντιγόνη Κατσούρη: Πώς νιώθεις με την σκέψη μιας τέτοιας συναυλίας; Έχεις άγχος, έχεις προσμονή, ανυπομονησία, όλα μαζί...;
mousikorama-psihogios-105 Γιώργος Ψυγογιός: Είναι δύσκολες αυτές οι συναυλίες! Πρέπει να είσαι πολύ ήρεμος ψυχικά για να το πετύχεις, πρέπει να έχεις πολύ μεγάλη αυτοσυγκέντρωση για να μπορείς να παίξεις μιάμιση με δυο ώρες, μαζί με το διάλειμμα, δυο σετ, που να έχουνε δομή και μια πορεία. Είναι αρκετά δύσκολο. Αλλά, παίζει ρόλο και η ενέργεια του κόσμου, πολύ μεγάλο ρόλο. Αν το κοινό ας πούμε έχει έναν ενθουσιασμό και είναι δεμένο μαζί σου, μπορείς να παίξεις και εύκολα να έχεις έμπνευση, αλλιώς νιώθεις πιο αμήχανα και πιο δύσκολα.

  Αντιγόνη Κατσούρη:  Έχεις κάνει αμέτρητες αξιόλογες συνθέσεις. Μερικές από αυτές είναι το έργο σου για έγχορδα και πιάνο ‘Θάλασσα από Μώβ’, κονσέρτο για βιολί και ορχήστρα, ‘Ο θάνατος του Tango’, για ακορντεόν και μικρό σύνολο πνευστών – κρουστών, εγχόρδων και κλασικής κιθάρας, το συμφωνικό έργο σου με τίτλο “Μέδουσα” από τη σύγχρονη ορχήστρα της ΕΡΤ, το έργο σου “Βαθύ Μπλε”, για πιάνο και έγχορδα, που ηχογραφήθηκε από την ορχήστρσα της ΕΡΤ, επίσης το “Ecuador” για έγχορδα και το “Βαθύ Μπλε Νο 2", έργα για Jazz Trio ΄Changing, “Manos for Astor” για ακορντεόν και ορχήστρα εγχόρδων, “H παράξενη αγάπη μιας λεύκας και ενός αλόγου”, για πιάνο και μικρή ορχήστρα, “H πάλη για βιολί”, για πιάνο και αφηγητή, όλα τα έργα που έχεις δισκογραφήσει και πολλά πολλά ακόμα αριστουργήματα! Τί σε έχει εμπνεύσει μέχρι τώρα περισσότερο στην δημιουργία τους;
 Γιώργος Ψυγογιός: υτό που με εμπνέει πάνω απ' όλα είναι ο άνθρωπος. Είμαι, ή τουλάχιστον προσπαθώ να είμαι, ουμανιστής, πιστεύω πολύ στον άνθρωπο, με την έννοια του "άνω θρώσκω", δηλαδή "κοιτάζω προς τα πάνω", όπως είναι η ετυμολογία της λέξης!

  Αντιγόνη Κατσούρη: Έχεις κερδίσει πολλά βραβεία για το έργο σου, ως συνθέτης και ως performer. Για την παρτιτούρα της «Μέδουσας» συμμετείχες και τιμήθηκες στην 10η Μπιενάλε της Βενετίας (2006), ως ο μοναδικός Έλληνας Συνθέτης, μαζί με τον Μίκη Θεοδωράκη! Επίσης αυτές τις μέρες σου απονεμήθηκε Βραβείο από την Ευρωπαϊκή Κρατική Ένωση Ραδιοφωνιών. Μίλησέ μας για την τελευταία αυτή επιβράβευση!
 Γιώργος Ψυγογιός: Έχουν περιληφθεί σε ένα cd που έβγαλε η Ευρωπαϊκή Κρατική Ένωση Ραδιοφωνιών από χιλιάδες συγκροτήματα και καλλιτέχνες της Ευρώπης, και έχω βραβευτεί ανάμεσα στις οκτώ καλύτερες εμφανίσεις, για μια συναυλία που είχα κάνει το 2007 στην αίθουσα Θεοχαράκη και ήταν για τα 200 χρόνια από τον θάνατο του Handel . Είχα παίξει μια τζαζ σουίτα με το τρίο μου.

  Αντιγόνη Κατσούρη:  Όταν παίρνεις μια τόσο σημαντική επιβράβευση, τί είναι αυτό που νιώθεις και σκέφτεσαι;
mousikorama-psihogios-001 Γιώργος Ψυγογιός: Είναι μια δέσμευση για το πώς θα κινηθώ στα μετέπειτα βήματά μου, αλλά είναι και μια ηθική ικανοποίηση, μια ηθική επιβεβαίωση, επειδή ο δρόμος είναι πάρα πολύ δύσκολος, ότι αξίζει κανείς να αγωνίζεται για την μουσική. Μέσα από μια τέτοια επιβράβευση η Ελλάδα παίρνει διάκριση, όχι εγώ. Αυτό είναι το σημαντικό, ένας Έλληνας καλλιτέχνης να διακρίνεται, σε οποιονδήποτε τομέα, είτε στο θέατρο, είτε στη μουσική, είτε στην ζωγραφική. Αν ένας Έλληνας διακρίνεται, αυτό είναι διάκριση για την Ελλάδα γενικά!

  Αντιγόνη Κατσούρη: Είσαι τελειομανής γενικά στην δουλειά σου, στην δισκογραφία και στις εμφανίσεις σου;
 Γιώργος Ψυγογιός: Ναί, είμαι περφεξιονίστας, και ειδικά στην δισκογραφία, σε βαθμό ενοχλητικό! Στις συναυλίες μπορεί να αφήνω και λίγο τα πράγματα χωρίς να τα ελέγχω απόλυτα, αλλά στις ηχογραφήσεις όχι. Αυτό μπορεί κανείς να το παρατηρήσει και στον τελευταίο μου δίσκο, όπου στην ενορχήστρωση είναι όλα υπερβολικά οργανωμένα! Σκέψου ότι οι ώρες ηχογράφησης δεν υπερέβησαν τις 100 περίπου ώρες, και η μίξη διήρκησε πάνω από 250 ώρες! Αυτό δείχνει πόσο στα σοβαρά πήρα την μίξη, το μοντάζ! Πιστεύω πως αν ήμουνα σκηνοθέτης θα έτρωγα τις χιλιάδες ώρες στο μοντάζ και όχι τόσο στην κάμερα!

  Αντιγόνη Κατσούρη: Μπορεί πρακτικά η χώρα μας να στηρίζει καλλιτέχνες τέτοιου επιπέδου; Συνάντησες δυσκολίες στην μουσική σου πορεία στην Ελλάδα;
 Γιώργος Ψυγογιός: Πολύ μεγάλες! Το πιο σημαντικό πρόβλημα είναι ότι το κοινό δεν έχει την παιδεία για να καταλάβει αυτό το είδος μουσικής - και την τζάζ αλλά και την λόγια μουσική, την κλασική, την συμφωνική, την σύγχρονη δημιουργία γενικά. Ευτυχώς όμως όλο και πιο πολύ τελευταία το κοινό καταλαβαίνει περισσότερο την μουσική που έχει κάποιο επίπεδο, που δεν κάνει συμβιβασμούς, και έτσι την ανακαλύπτει και την επιβραβεύει. Είμαι πιο αισιόδοξος από τα προηγούμενα χρόνια. Και η κρίση έφερε μεγαλύτερη ανάγκη στο κοινό να ακούσει ποιοτικότερη μουσική. Η κρίση δεν έφερε και κρίση στην τέχνη, γιατί ο κόσμος σαν αντιστάθμισμα σ΄αυτή την μεγάλη πίεση που έχει στα οικονομικά του και στην ανεργία, προσπαθεί να ακούσει καλή μουσική, να δει καλή ζωγραφική, να δει καλό θέατρο, οπότε αυτό είναι θετικό.

  Αντιγόνη Κατσούρη: Ποιες άλλες live εμφανίσεις ετοιμάζεις για το επόμενο διάστημα;
mousikorama-psihogios-003   Γιώργος Ψυγογιός: Την 1η Φεβρουαρίου θα παίξω στην μουσική σκηνή Faust, τον δίσκο μου "Psihoyios in Paris" και από 7 Ιανουαρίου κάθε Τετάρτη θα εμφανίζομαι στο "μπαράκι της Διδότου", όπου θα παίζω με το γαλλικό μου σχήμα, με το ακκορντεόν δηλαδή, τα κομμάτια του δίσκου αυτού καθώς και τσιγγάνικη τζαζ!

  Αντιγόνη Κατσούρη: Έχεις μια τεράστια δισκοθήκη στο σπίτι σου! Πάνω από 4.000 cd , πολλά από τα οποία τα αγοράζεις μεταχειρισμένα! Τι σημαίνει για σένα ο δίσκος, το cd και πώς αντιμετωπίζεις την στάση των περισσότερων να «κατεβάζουν» ή να ακούνε μουσική μόνο μέσα από το ίντερνετ;
 Γιώργος Ψυγογιός: Ο δίσκος προτιμώ να είναι μεταχειρισμένος γιατί έτσι νιώθεις και την ενέργεια του ιδιοκτήτη που τον άκουγε πριν από εσένα, που δεν τον ξέρεις! Άλλωστε και οι δυσκολίες οι οικονομικές δεν επιτρέπουν να μπορούμε να παίρνουμε πάντα καινούριους δίσκους! Δεν είναι όμως δυνατόν να είσαι καλλιτέχνης και να μην έχεις πολύ μεγάλη δισκογραφία στο σπίτι! Αυτό είναι αδιανόητο για μένα, γιατί έτσι δεν ενημερώνεσαι και δεν ξέρεις τι γίνεται γενικώς. Είναι σαν να είσαι συγγραφέας και να μην έχεις μεγάλη βιβλιοθήκη στο σπίτι για να διαβάζεις βιβλία. Δεν γίνεται να μην διαβάζεις βιβλία για να είσαι συγγραφέας, και με την ίδια λογική δεν γίνεται να γράφεις μουσική ή να παίζεις, αν δεν ξέρεις ποιοι είναι σαν κι εσένα και πώς παίζουνε αυτοί που είναι σαν κι εσένα. Δεν συμφωνώ μ' αυτό που λένε "κατεβάζω μουσική από το ίντερνετ" ή "βλέπω στο διαδίκτυο πώς παίζουν οι άλλοι". Ο δίσκος έχει άλλη μαγεία . Τον ανοίγεις, διαβάζεις μέσα, τον ακούς, αποκτάς προσωπική σχέση μαζί του. Το βινύλιο εκατό φορές πιο προσωπική σχέση βεβαίως, αλλά εγώ μιλάω για cd, επειδή από δεκαεπτά χρονών είχα cd. Έτσι ξεκίνησα και έτσι συνέχισα.

mousikorama-psihogios-katso  Αντιγόνη Κατσούρη: Τί ονειρεύεσαι στην συνέχεια για τον εαυτό σου;
 Γιώργος Ψυγογιός: Να μην σταματήσω ποτέ να έχω αυτό το πάθος και την χαρά που νιώθω όταν βλέπω ένα πιάνο και όταν πάω να παίξω! Νιώθω πάντα την ίδια χαρά όπως όταν ήμουν μικρός και πρωτοάρχιζα το πιάνο ! Αυτή η χαρά όταν αγγίζω τα πλήκτρα δεν ακυρώνεται, είναι πάντα η ίδια! Είναι σαν κάθε φορά να ξαναγεννιέμαι από την αρχή! Εύχομαι αυτό να μην το χάσω ποτέ, και επίσης να μη χάσω την δύναμη που έχω να δίνω αγάπη στους άλλους και να μην γίνω ποτέ ένας άνθρωπος που δεν θα έχω αισθήματα! Αυτό απεύχομαι!

  Αντιγόνη Κατσούρη: Ποιο είναι το σημαντικότερο προτέρημα που θαυμάζεις σε έναν άνθρωπο;
 Γιώργος Ψυγογιός: Η προσαρμοστικότητα! Να μπορεί να προσαρμόζεται ανάλογα με τις συνθήκες και να μην είναι ούτε ο λόγος του ξύλινος ούτε η συμπεριφορά του άκαμπτη! Αυτό θαυμάζω σε έναν άνθρωπο!

  Αντιγόνη Κατσούρη: Τελειώνοντας αυτή την ωραία συνέντευξη, θέλω να μου πεις, αν μπορούσες να άλλαζες κάτι στον κόσμο, τί είναι αυτό που θα άλλαζες;
 Γιώργος Ψυγογιός: Αυτό που θα ήθελα πιο πολύ να αλλάξω στο κόσμο, θα ήταν οι πολιτικοί να λένε την αλήθεια! Αυτό!! Αν μπορούσα να κάνω ένα μαγικό, θα ήθελα από σήμερα οι πολιτικοί να λένε την αλήθεια, και να νοιάζονται για τον λαό! Όπως καταλαβαίνεις.....δεν γίνεται !! (γέλιο)

12/2014 Κατσούρη Αντιγόνη

Share

Radio GreekSound Live

radio 200
Δεύτερο Πρόγραμμα

 

Facebook

Twitter

Ισπανοί μαθητές: «Ευχαριστούμε Ελλάδα..»

Ελληνική Μουσική και Όργανα

Νταούλι

Νταούλι

Ελληνικά λαϊκά μουσικά όργανα Μεμβρανόφωνα Νταούλι Γνωστό ήδη από τους...

I am Greek and i wanna go home

Δελτία ενημέρωσης

Εγγραφείτε στην λίστα ενημέρωσης στην ιστοσελίδα www.mousikorama.gr μείνετε ενημερώμενοι για τα μουσικά νέα, συνεντεύξεις και μουσικά άρθρα.

Radio Greek Sound Live

Radio Greek Sound Νέα

Μιχάλης Βιολάρης Επίσημη ιστοσελίδα